
От месец януари 2022 г. Детска градина № 9 „Зора“, гр. Монтана и Детска градина „Звънче“, град Берковица станаха образователен модел на Педагогическа практика „Утринна приказка“. Това дава възможност педагогическите екипи, работещи по този модел, да предлагат на други заинтересовани страни качествено и компетентно да наблюдават, изучават и практикуват същността и методиката на провеждане на ПП „Утринна приказка“.
На 06.04.2022 г. в Детска градина „Звънче“ и на 13.05.2022 г. в ДГ № 9 „Зора“, гр. Монтана се проведоха работни срещи за разширяване на прилагането на изработения адаптационен модел. Педагогическите специалисти в двете детски градини прилагат модела в първа, втора и трета възрастова група и са подготвени за обучители за оказване на методическа подкрепа при прилагането на педагогическата практика, както и за мултиплициране на опита в още седем детски градини от област Монтана. В обучението се включиха учители от ДГ „Пролетна дъга“ – гр. Берковица, ДГ „Слънце“ – гр. Вършец, ДГ „Звездица“ – с. Лехчево, общ. Бойчиновци, ДГ № 6 „Слънце“ – гр. Монтана; ДГ 12 „Звънче“ – гр. Лом; ДГ „Слънчице“ – гр. Вълчедръм и ДГ „Калинка“ – с. Септемврийци“, общ. Вълчедръм. Те наблюдаваха дейности за съвместна работа на педагози и родители в периода на постъпване на децата в детска градина. Запознаха се с основните изисквания за прилагане на модела в първа възрастова група, за преминаване на плавен преход от семейната среда към детската градина.
На работната среща педагогическите екипи на ДГ „Звънче“, гр. Берковица и ДГ № 9 „Зора“, гр. Монтана споделиха видео с реализиране на педагогическата практика с 4-5 годишните деца в детската градина и представиха методически насоки за работа на учителя.
Педагогическа практика „Утринна приказка“ е адаптационен психолого-педагогически и методически практико-приложен модел, изработен от научни ръководители. Прилагането на модела е оценено като много ефективно, както от педагози, така и от родители. С цел изграждане на капацитет за мултиплициране на опита, този модел се надгражда във всяка следваща възрастова група.











